פרסום מודעת אבל בעיתונות:
מעוניינים לפרסם בעיתון מודעת אבל?
ישנן משפחות הבוחרות לפרסם את דבר מותו של יקיריהן בעיתונים השונים. במידה ומדובר באדם שרבים הכירו ושיש לו או למשפחתו מכרים וידידים מכל רחבי הארץ זוהי דרך יעילה ומומלצת ביותר.
עלות פרסום מודעת אבל בעיתונות מושפעת מכמה פרמטרים:
בחירת כלי התקשורת – לכל כלי תקשורת מחירון פרסום מודעת אבל משל עצמו המושפע מכמות תפוצת העיתון ומתדמיתו.
בחירת גודל המודעה – בהתאם לכמות המלל שתרצו לכתוב ורמת הבולטות שתרצו להשיג תתומחר המודעה. גודל מודעות בעיתונות נקבע לפי מידת אינצ'. לפיכך, בקשו מהנציג שתדברו איתו להסביר לכם מהי המודעה בס"מ ולהראות לכם דוגמא מהעיתון המחולק באותו היום.
פרסום המודעה דרך חברת סופיה, לפי מחירי העיתון המפורסמים, תבטיח מינימום התעסקות בניסוח ועיצוב המודעה ובעבודה מול גורמי התקשורת השונים.
לפרטים וקבלת הצעת מחיר התקשרו 077-9909920.
הכנת מודעת אבל
למרות שנהוג לחשוב שכל מודעות האבל הן אותו הדבר – ניתן למצוא לא מעט הבדלים ביניהן בגודל, בגופן, בטקסט ועוד. חברת סופיה עושה לכם סדר.
כתיבה ופרסום של מודעת אבל הינם חלק בלתי נפרד מהתהליך שנדרש לבצע עם היוודע דבר מותו של אדם קרוב. בכדי להימנע מעיסוק בנושא ולהתפנות לתהליך הפרידה ניתן להיעזר בשירותי חברת סופיה לניסוח, הדפסה, תלייה ופרסום של מודעת אבל.
אם בחרתם בכל זאת לטפל בנושא זה בעצמכם, מומלץ לקרוא בעיון את המדריך הבא:
מודעת האבל היא זו המבשרת לחברים, שכנים ומכרים על מותו של יקירכם ומיידעת אותם על זמן ומיקום ההלוויה והשבעה וכן על קרוביו של המנוח שיושבים שבעה. לכן – על מודעת האבל להעביר את כל הפרטים האינפורמטיביים החשובים בצורה הבהירה והמדויקת ביותר.
מרבית המשפחות בוחרות שלא לפרסם מודעת אבל בכלי התקשורת אך כן בוחרות לכתוב מודעת אבל שתיתלה באזור המגורים ובמקומות בהם עשויים להימצא חברים ומכרים של המנוח וכן בכניסה להלוויה ולמקום בו תשבו שבעה.
משפחות הבוחרות לפרסם מודעת אבל בעיתונות יכולות לעשות זאת באופן עצמאי אולם פרסום המודעה דרך חברת סופיה תבטיח תנאים טובים יותר לצד מינימום התעסקות בניסוח ובעבודה מול גורמי התקשורת השונים.
מספר הבדלים בין מודעות שכדאי לשים אליהן לב:
אורך המודעה: להחלטתכם האם לכתוב מודעה קצרה ותמציתית הכוללת רק את שם הנפטר ופרטי הלוויה או להוסיף פרטים נוספים שיגרמו לכך שיהיה יותר טקסט במודעה כמו – שמות האבלים, מיקום השבעה ועוד.
נוסח: ניתן לכתוב מודעה הכוללת רק מידע אינפורמטיבי אודות שם הנפטר ופרטי הלוויה וניתן להוסיף מידע שימושי או משפט אודות הצער העמוק שהמשפחה מרגישה ועוד..
פונטים: ישנן מודעות המעוצבות עם פונט אחד בגודל אחיד וישנן מודעות המשלבות פונטים בכל מיני גדלים.
בכדי להקל עליכם את מלאכת הכנת המודעה, ניתן למצוא נוסח מקובל בלחיצה כאן
תגידו, מה הסיפור של מודעות האבל?
אם אתם יושבים בבוקר, שותים קפה ומעיינים בעיתון, רוב הסיכויים שאתם מעיינים רגע או שניים במדור מודעות האבל וסורקים את שמות הנפטרים הטריים. אבל בינינו, מי קורא היום עיתון? בעידן שבו כל אתרי החדשות נגישים לנו בלחיצת כפתור, כמה מאיתנו עוד קוראים עיתונים?
ואם אכן זהו המצב, הרשו לנו להעלות תהייה נוספת: מדוע אנשים עדיין מפרסמים מודעות אבל בעיתון? הרי לכולם ברור שכמות הקוראים ירדה, לכולם ברור שהעיתון אינו רלוונטי עוד ליידוע קרובי משפחה על פטירתו של יקירם, ולכולם ברור שבעידן הפייסבוק והווטסאפ יש דרכים מהירות ויעילות הרבה יותר לעשות זאת.
מדוע, אם כן, אנחנו עדיין נתקלים במודעות אבל בעיתון? מה ההסבר לכך שתופעה זו לא נעלמה מן העולם, כמו תופעות 'עתיקות' אחרות?
יש לכך שלוש סיבות עיקריות:
כוחו של הרגל – אוכלוסייה שלמה במדינת ישראל גדלה לתוך המציאות הזו, מציאות שבה הדרך היחידה לקבל בשורה שכזו הייתה על גבי דפי העיתון. סביר להניח שחלקם מודעים לדרכי היידוע האחרות ואף משתמשים בהן – אך הרגלים קשה לשנות, ומבחינתם 'מסורת היא מסורת'. מבחינתם, אם לא תפורסם מודעת אבל בעיתון, זה כמעט כאילו המנוח לא באמת נפטר…
התאמה לקהל היעד – למרות כל האמור לעיל, לעיתונים יש עדיין קהל לקוחות נאמן. לקוחות אלו מקפידים לקנות עיתון מדי בוקר, ובמסגרת זאת הם משמרים את המסורת הישראלית: עצירה במדור מודעות האבל. בנוסף, יש מגזרים שפחות משתמשים בווטסאפ ובפייסבוק, כגון בני גיל הזהב, ובעיקר בני שבעים ומעלה – וקבלת המידע דרך העיתון מתאימה להם.
לידוענים שבינינו – יש לא מעט אנשים שדווקא בשל היותם מוכרים ו'ציבוריים' ברמה כזו או אחרת, הפרסום על גבי העיתון 'עושה את העבודה' יותר מווטסאפ ושות'. אין אנו מתכוונים לשחקנים או לזמרים (אלו זוכים לחשיפה טלוויזיונית בחייהם ובמותם), אלא לאותם אנשי עסקים, מנהלי חברות, ראשי דירקטוריונים, מורים, רופאים, מטפלים וכיו"ב, אשר הכירו במהלך חייהם אנשים רבים, וזו הדרך הטובה ביותר של בני משפחתם להגיע לכמה שיותר מהם.
ניתן אפוא לראות ששיטת הפרסום בעיתון עדיין חיה ובועטת, אבל… איך עושים את זה? האם לא די בעול המוטל על כתפינו ובמשימות המרובות שעלינו לבצע בזמן כה קצר? האם ברגע כה כואב ועצוב אין לנו מנוס מלהתקשר לאנשי המכירות הממולחים של העיתונים היומיים ולנהל איתם משא ומתן על גודל המודעה והמחיר?
גם לכך, למרבה המזל, יש פתרון: אנו בסופיה ניקח על עצמנו את המטלה הזו. ננסח עבורכם את המודעה, נעצב אותה, נטפל בנושא מול נציגי העיתון ונוודא שאתם לא צריכים לעשות כלום בהיבט הזה. וכל זה, חשוב לדעת, בתעריף שמציע העיתון – ולא בשקל אחד יותר. השירות הזה לא יעלה לכם יותר, פשוטו כמשמעו, ועם זאת הוא יוריד מכם את 'כאב הראש' – וזו הבטחה שלנו אליכם!